Taxi Liege Acar  thumbnail

Taxi Liege Acar

Published Sep 28, 23
7 min read

Taxi Meerhout

Het platform krijgt hierdoor meer controle over de toegang tot de gebruikers (Prat en Valletti, 2018) - taxi leiedal. Een tweede strategie is een conglomeratiestrategie, waarbij het platform steeds verder uitbreidt met nieuwe functies, en zijn eigen functies steeds verder integreert in diensten van derden via horizontale, verticale en diagonale integratie (taxi brakel). Integratie kan het platform inzetten door bestaande bedrijven over te nemen of door zelf (nieuwe) markten te betreden en deze aan het initiële platform te koppelen

Als dit het geval is, kan het platform vervolgens strategieën inzetten die gericht zijn op het optimaliseren van opbrengsten. Zoals eerder beschreven, leidt sensationele inhoud tot meer engagement en dus tot meer verkoopbare advertentieruimte (az taxi). Zeker als gebruikers door overstapdrempels niet weg willen of kunnen, kan zo n platform de balans tussen inhoud en reclame heel anders leggen dan een klassiek mediabedrijf

Anderzijds wijst de recente daling in gebruik van Facebook in Nederland er op dat ook een groot platform haar reputatie moet bewaken. Platformen concurreren vaak niet op markten, maar om markten. taxi tournai. Grote online-platformen zijn een belangrijke toegangspoort voor consumenten tot (online-)diensten en voor aanbieders tot consumenten. Doordat een toegangspoort voor zo veel verschillende doeleinden ingezet wordt, is er sprake van concurrentie omwille van deze poort tussen heel verschillende bedrijven met heel andere verdienmodellen

Deze vorm van concurrentie gaat vaak over de marktgrenzen heen. Innovatie en activiteiten in vele markten kennen we ook uit de oude economie van multinationals. Het nieuwe is dat de techbedrijven paradoxaal genoeg zowel meer als minder concurrentie ervaren dan multinationals. Meer, omdat de technologische ontwikkelingen snel gaan en markten daardoor minder stabiel zijn.

Taxi Ibiza Airport

DE MEDEDINGINGSWET De vraag is hoe de Mededingingswet toegepast kan worden bij platformmarkten (Petit, 2016). Het heeft weinig zin om de Mededingingswet toe te passen als het niet te voorzien is dat er ergens nu of in de toekomst schade ontstaat als gevolg van het gedrag van een marktpartij - taxi soignies. De platformeconomie biedt hierbij voor de mededingingsautoriteiten een aantal uitdagingen



Bredere effecten In veel markten kan een schadetheorie opgebouwd worden door te kijken naar de effecten op de concurrentie of de afnemers op die markt - Taxi Antwerpen. Maar bij platformen is dat extra uitdagend. Zo is het goed mogelijk dat de ene kant van de markt goed werkt (voldoende concurrentie om de adverteerders), maar de andere kant van de markt wel problemen kent (te veel advertenties)

Zo kan het zijn dat een winstgevende markt een andere markt subsidieert (denk aan het winstgevende Amazon Web Services dat de eventuele verliezen op het e-commerce-platform compenseert) (taxi wemmel). Of dat concurrentie eigenlijk helemaal niet om consumenten gaat, maar om talent. De vraag is hoe om te gaan met die bredere effecten



De koninklijke weg is om publieke belangen in aparte wetgeving te borgen, al is dat ook niet altijd eenvoudig - tarif taxi bruxelles. Innovatie en de counterfactual Zijn platformen goed voor innovatie? Ja zeggen alle mensen die zich vroeger moesten behelpen met Altavista en al jaren de vruchten plukken van Google Search. Ja zeggen ook de mensen die naar de imposante R&Duitgaven van de platformreuzen kijken

Taxi Verviers

Een goede schadetheorie bij platformen moet vaak iets over innovatie zeggen, maar de counterfactual is moeilijk te omschrijven. Wat zou er met innovatie gebeurd zijn zonder het bovengenoemde gedrag? Deze vraag is lang niet altijd eenvoudig, maar hoeft niet vruchteloos te zijn - hoeveel kost een taxi. Zo stond de Europese Commissie de fusie tussen Dow en Dupont slechts toe op voorwaarde dat vrijwel alle R&D-activiteiten van Du, Pont elders zouden worden ondergebracht omdat er anders te veel innovatiekracht verloren zou gaan



Hoeveel gaan consumenten erop achteruit als gevolg van dergelijk gedrag? Als dat niet kan, omdat het om toekomstige situaties gaat, dan is toch een plausibele inschatting gewenst. Dergelijke inschattingen zijn bij platformen nog lastiger dan bij gewone markten omdat het naast de concurrentie als zodanig vaak niet over directe korte termijneffecten op prijzen gaat, maar over aandacht, data of andere moeilijk meetbare parameters zoals innovatie.

Het causale verband duiden is lastig, maar toch kan het wel en Sociale platforms maximaliseren de aandacht van de gebruiker gebeurt het ook - taxi aachen. Of kan er worden volstaan met laten zien dat er sprake is van een feitelijke concurrentiebeperking en is het is dan aan partijen om aan te tonen dat de welvaart daarmee gediend is? Genezen of voorkomen? Mededingingsautoriteiten zien het toenemend belang van platformen

Ook de nationale mededingingsautoriteiten laten zich niet onbetuigd - taxi brugge station (Taxi Antwerpen). Zo onderzoekt het Bundeskartellamt praktijken van Facebook en heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) onder meer onderzoek gedaan naar Thuisbezorgd. nl, Booking. com, Funda, nepnieuws en videostreaming-platformen. Deze onderzoeken tonen aan dat niet alle acties van platformen een hard ingrijpen vergen, of zelfs een overtreding zijn

Taxi Ixelles

Vooral omdat het voorkómen van schade die kan volgen uit de onaantastbare machtpositie van een platform beter kan zijn dan het achteraf genezen, is het de vraag of de concurrentie niet soms meer gebaat is bij een preventieve benadering. taxi kortrijk. HOE VERDER? Het is onmiskenbaar dat platformen de autoriteiten voor een aantal nieuwe uitdagingen stellen, maar het gaat te ver om alles wat we kennendoen bij het grofvuil te zetten



Daarnaast zijn niet alle platformproblemen een concurrentieprobleem. Om met de platformen om te gaan hebben we vier suggesties. Holistisch Om recht te doen aan het bijzondere karakter van concurrentie in de platformeconomie is er een brede ( holistische ) interpretatie nodig van relevante markten en gedragseffecten - taxi tarif estimation. Een pleidooi voor een brede aanpak betekent niet het alsmaar oprekken van de reikwijdte van de Mededingingswet

Dit kan fundamentele gevolgen hebben voor bestaande markten, en vereist een blik die over de eerder afgebakende marktgrenzen heen gaat. Het is wenselijk dat er niet te veel afhankelijkheid van één platform ontstaat. Voor zowel consumenten als producenten is het goed om meerdere opties te hebben - taxi beernem. Mocht een platform zich toch gaan ontwikkelen tot een onmisbare schakel voor een deel van de economie, dan zal de ACM het gedrag van het platform met behulp van het mededingingsrecht toetsen

Toch is dat maar de vraag. De essentie is wat de effectieve maatregelen zijn die de concurrentie laten werken. taxi lille. Soms helpen boetes, maar in andere gevallen zijn minder vergaande acties effectiever zoals een concrete aanwijzing dat men zich, op straffe van een boete, in de toekomst op een bepaalde manier dient te gedragen, de inzet van het consumentenrecht of het geven van guidance

Taxi Bruxelles Pas Cher

Zo doet de ACM onderzoek naar effectieve informatievoorziening over het datagebruik van apps in de app stores. Hierdoor kunnen consumenten bewustere keuzes maken, en kan privacy een concurrentieparameter worden voor apps (ACM, 2018) - taxi verts bruxelles. Naast het inzetten van het consumentrecht kunnen ook binnen 56 Jaargang 103 (4768S) 20 december 201856 Publieke belangen ESB de Mededingingswet vaker maatregelen genomen worden die tegemoet komen aan de noodzaak om soms snel op te treden en zo een concrete gedragsverandering te bewerkstelligen

com door marktpartijen toezeggingen gedaan om enkele voor de mededinging risicovolle clausules niet meer te gebruiken. Goede en tijdige vergelijking van alternatieven In het artikel van Wiedijk en Van Dongen (2018, in dit dossier) worden er diverse alternatieve beleidsinstrumenten besproken om het gedrag van platformen te disciplineren. Het is goed wanneer de ACM in een vroegtijdig stadium (voordat een zaak zich aandient) met ministeries afstemt welk bestaand of nieuw instrument in welke situatie het meest effectief zal zijn, opdat men beter kan anticiperen op eventuele toekomstige problemen.

Jaargang 103 (4768S) 20 december57 ESB Publieke belangen ONTWERP Opties om een competitieve digitale economie te behouden Er zijn steeds meer vragen over de machtige positie van een aantal digitale platformen en groeiende afhankelijkheid van deze bedrijven - numero taxi bruxelles. Welke opties kan de overheid in aanvulling op het mededingingsrecht overwegen om digitale markten competitief te houden? SOPHIE WIEDIJK Beleidsmedewerker bij het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) ANDOR VAN DONGEN Beleidsmedewerker bij EZK In veel opzichten heeft het internet het ideaal van perfecte competitie dichterbij gebracht door te zorgen voor meer keuzevrijheid, beter geïnformeerde marktdeelnemers en lagere transactiekosten en prijzen (Ezrachi en Stucke, 2018)

Digitalisering en de opkomst van grote platformen brengen echter ook een aantal nieuwe uitdagingen met zich mee, bijvoorbeeld bij het borgen van competitieve markten. antwerp taxi service. Het mededingingstoezicht wordt ingewikkelder, onder meer door het gebruik van big data, complexe algoritmes en de dynamiek van online-markten. Er kan ook een risico bestaan dat sommige platformen een duurzame machtspositie bekleden, met voor gebruikers potentieel belangrijke nadelige gevolgen

Latest Posts

Autohandelaar Roosendaal

Published Feb 10, 24
7 min read

De Autohandelaar Moerkapelle

Published Feb 08, 24
6 min read

Occasion Elektrische Auto

Published Feb 05, 24
3 min read